Çapakçur Gazetesi Bingöl Haberleri

Öğretmenlere Deneyimsel Öğrenme Eğitimi Verildi

Fırat Kalkınma Ajansı 2018 yılı Teknik Destek kapsamında Proje Koordinatörü Ferhat Bayar tarafından hazırlanan “Öğretmenlere Yönelik Deneyimsel Öğrenme Eğitimi” 2018-2019 eğitim öğretim yılında Kaymakam Ersin Ateş İlköğretim Okulunda 50 öğretmen ve 3 idari personele seminer verildi.

Öğretmenlere Deneyimsel Öğrenme Eğitimi Verildi
599
12 Ocak 2019 - 12:08

Fırat Kalkınma Ajansı 2018 yılı Teknik Destek kapsamında Proje Koordinatörü Ferhat Bayar tarafından hazırlanan “Öğretmenlere Yönelik Deneyimsel Öğrenme Eğitimi” 2018-2019 eğitim öğretim yılında Kaymakam Ersin Ateş İlköğretim Okulunda 50 öğretmen ve 3 idari personele seminer verildi.

Projenin Amaçları hakkında açıklama yapan Proje Koordinatörü Ferhat Bayar, “İlçemizde faaliyet gösteren eğitim kurumlarının, bölgesel kalkınma için büyük önem arz eden yenilikçi ve nitelikli eğitim konusunda kapasitelerinin artırılmasına, bu yolla okulu erken terk problemlerinin önüne geçilmesine ve ilçenin dolayısı ile bölgenin genel eğitim başarısına katkı sağlamaktır. Bu teknik destek projenin özel amacı ise Şehit Kaymakam Ersin Ateş İlköğretim Okulundan toplamda 50 öğretmen ve 3 idari personelin Deneyimsel Öğrenme Metodolojisi konusunda mesleki yetkinliklerini geliştirmektir”dedi.

Eğitimin içeriğinin “Deneyimsel Öğrenme” olduğunu belirten Bayar,“Deneyimsel öğrenme yaklaşımı, ezberci eğitim çerçevesinin aşılmasına, derslerde pozitif bir öğrenme ortamının kurulmasına ve ders konularının deneyim yolu ile öğrenilmesine imkân tanıyan bir öğrenme teorisidir. Deneyimsel öğrenme kuramı, öğrenmede deneyimi temele alan Dewey, öğrenme sürecinde bireylerin etkin olmasının önemini vurgulayan Lewin ve zekâyı sadece doğuştan gelen bir özellik olarak görmeyip kişiler ve çevre arasındaki etkileşimin bir sonucu biçiminde nitelendiren Piaget’in çalışmalarına dayanmaktadır. Deneyimsel öğrenme teorisinin kurucusu olan David A.Kolb, deneyimsel öğrenmeyi, deneyimin bilgiye dönüştürüldüğü süreç olarak tanımlar.İstenen teknik destek kapsamında öğretmenlerimize verilecek deneyimsel öğrenme eğitiminin dört temel bileşeni olacaktır: Deneyimsel Öğrenme Döngüsü, Pozitif Bir Öğrenme Ortamı Oluşturmak, Öğrenme Stilleri ve Eğitici Rol Profilleri” olduğunu ifade etti.

HEDEF GRUPLAR VE NİHAİ YARALANICILAR

Açıklamada şöyle denildi:

“Solhan İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü kapsamında eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdüren ve ilçemizde öğretmen bakımından en yoğun nüfusa sahip olan Şehit Kaymakam Ersin Ateş İlköğretim Kurumu’nda görev yapmakta olan ve mesleki yaşamın henüz başında (görev süresi ortalaması 6 yıl) olan 50 öğretmen ve 3 idari personel hedef grubumuzdur. Öğretmenlerimiz Deneyimsel Öğrenme Eğitimi kapsamında teorik ve uygulamalı eğitimlere dâhil olacak ve mesleki yetkinliklerini ciddi düzeyde arttırarak iyi bir öğrenme ortamına kavuşacaklardır.Deneyimsel Öğrenme Eğitimine dâhil olan 50 öğretmenin, eğitim süreci sonunda birebir muhatap olacağı ve öğrenme ortamını paylaşacağı öğrencilerimizin bireysel gelişimlerine sunacağı katkı ile sağlıklı bir öğrenme süreci yaşanacaktır.”

İHTİYACIN ORTAYA ÇIKMASINI SAĞLAYAN TEMEL GEREKÇE

“Şüphe yok ki, bölgesel ve uluslararası bağlamda rekabet edebilirliği yüksek bir ekonominin en temel şartı nitelikli eğitimdir. Bugün dünyada katma değeri yüksek üretim gerçekleştiren ülkelerin öncelikle eğitim sistemlerinde reformlar gerçekleştirdiklerini, nitelikli öğretmen yetiştirmek için büyük yatırımlar yaptıklarını ve ders işleme yaklaşımlarını modern çağın ihtiyaçlarına göre dönüştürdüklerini gözlemlemekteyiz. Bilgiye erişimin giderek kolaylaştığı çağımızda nitelikli eğitim sistemleri; öğrenilen konuları gerçek hayat ile ilişkilendirerek ve deneyim etme yoluyla içselleştirerek öğrencilerin analiz etme, eleştirel düşünme ve yaratıcılık becerilerinin geliştirildiği sistemler olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu yaklaşımı Milli Eğitim Bakanlığının ve Kalkınma Bakanlığının strateji belgelerinde de açıkça görmekteyiz. Kamu erki ve kurumları aslında bu ihtiyacın farkında ve bununla ilgili politikaları da desteklemektedir. Ancak ne var ki, öğrenim yaşamları boyunca bu yenilikçi öğrenme yaklaşımları konusunda büyük oranda teorik bilgi alan öğretmen adayları, ne yazık ki bu konuda metodolojik ve empirik bilgiye sahip olamıyorlar. Bu nedenle okullarımız, ezbere dayalı bir eğitim çerçevesinin dışına çıkmakta güçlük çekiyorlar. Bu öğretmen merkezli ve ezberci yaklaşım, pek çok öğrencinin okul ile pozitif duygusal bağ kurmasını ve ders konularını içselleştirerek anlamasını engelliyor. Bunun sonuçlarını ise okulu erken terk problemlerinde ve eğitim başarısının düşük seviyelerde seyretmesinde görüyoruz. Son yıllarda Bingöl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından yayınlanan verilere bakıldığında Bingöl de okul erken terk oranı kız çocuklarda yüzde 39, erkek çocuklarda ise yüzde 35 oranındadır. Bunun yanı sıra yapılan araştırmalar gösteriyor ki okulu erken terkin en temel sebeplerinden birisi de öğrencinin öğretmen ile olan anlaşmazlıkları. Bunun yanı sıra ders başarısızlığı da önemli sebepler arasında. Bu eğitimle birlikte, öğretmen ve öğrenci arasında pozitif duygusal iletişimin arttığı, derslerin yalnızca ezber bilgilere değil, öğrencilerin eğlenerek öğrendikleri deneyime dayalı bir şekilde tasarlandığı okullar olacak. Bu dönüşüm hem okulu erken terk sorununun önüne geçmek için hem de eğitim başarısını artırmak için oldukça önemli katkılar sağlayacaktır.

BEKLENEN SONUÇLARIN HEDEF GRUPLAR ÜZERİNDE SÜRDÜRÜLEBİLİR ETKİSİ VE ÇARPAN ETKİLERİ

Hedef grubumuz olan 50 öğretmenin alacağı Deneyimsel Öğrenme Eğitimi sonrasında, edindikleri bilgi ve deneyimleri mesleki yaşamlarının tamamında uygulama imkânı bulacaklardır. Bu uygulama süreci salt şuan görev yaptıkları okullarda değil, mesleki yaşamları boyunca görev aldıkları her kurumda devamedeceğinden teknik desteğin de sürdürülebilirliliği oldukça yüksek olacaktır. Öğretmenlerimizin görev sürelerine baktığımızda büyük çoğunluğunun henüz mesleğinin başında olduğu görülmektedir. Bu durum edinilen bilgilerin uzun bir zaman zarfında uygulanacağını ve binlerce öğrenciye ulaşılacağını göstermektedir. Bunun yanı sıra 2018-2019 eğitim öğretim yılı sonunda, Deneyimsel Öğrenme Eğitimine dâhil olan ve bir eğitim öğretim yılı boyunca bu bilgilerini kullanan ve aldığı eğitimi uygulama fırsatı bulan öğretmenlerimiz ile birlikte öğrencilerimizin çıktılarının sergileneceği ve öğretmenlerimizin deneyimlerinin aktarıldığı bir günlük Deneyimsel Öğrenme Şenliği düzenlenecektir. Yılsonundaki bu etkinlik ile bu eğitim ile elde edilen çıktılar tüm okullara, velilere ve ilçe halkına sunulacaktır. Bir yıllık uygulama sonunda, Deneyimsel Öğrenme Eğitimi alan öğretmenlerimiz aracılığıyla müdürlüğümüz bünyesindeki 21 okula ve bu okullarda görevli öğretmenlerimize, mesleki eğitimler kapsamında Deneyimsel Öğrenme Eğitimleri ulaştırılacaktır. Bu eğitimler ile ilçemizde görev yapan öğretmenlerin mesleki kapasiteleri arttırılacak ve öğrencilerimiz ile birlikte sağlıklı öğrenme ortamlarına ulaşmaları sağlanacaktır. Böylece kurumlarımızın verimliliği olumlu yönde artacaktır.”

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT
Yorum Yok

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.
KÖŞE YAZARLARI

Tüm Hakları Saklıdır. Lütfen Haberleri Kopyalamayınız. Sitemizden alınıp değiştirilen haberlerden Çapakçur Gazetesi Sorumlu Değildir. Gazetemiz Haber Ajanslarına abonedir.

porno izleporno indirsikiş izle

istanbul escortşişli escort

bolu bayan escort adiyaman bayan escort aydin bayan escort agri bayan escort kirsehir bayan escort aksaray bayan escort amasya bayan escort erzurum bayan escort bartin bayan escort batman bayan escort