Çapakçur Gazetesi Bingöl Haberleri

Psikolog Mazlum Şeker Yazdı : PAZARCI AHMET AMCA, SEN DE SUÇLUSUN!

Psikolog Mazlum Şeker Yazdı : PAZARCI AHMET AMCA, SEN DE SUÇLUSUN!

Psikolog Mazlum Şeker Yazdı : PAZARCI AHMET AMCA, SEN DE SUÇLUSUN!
Psikolog - Mazlum Şeker
Psikolog - Mazlum Şeker( mazlum.seker@capakcurgazetesi.com.tr )
Bingöl Devlet Hastanesi'nde çalışıyor, psikolog.
681
02 Ağustos 2019 - 17:01

Sınav sistemleri geçmişten günümüze dek birçok farklı şekilde karşımıza çıksa da her seferinde insanların eleştirileri de süregelmiştir. Değişen sadece sınavların adı mı sizce yoksa sistem de değişiyor mu? Veya her gelen sistem eski sistemi aratıyor mu? Bugünkü yazımızda bu konuyu ele almaya çalışacağız.

2017 yılının sonlarına doğru alınan kararla ilk kez 2018’de uygulanmaya başlanan Yks sistemi beklenen etkiyi olumlu anlamda verdi mi tartışılır ancak yeni sistemde adayların çok zorlandığı da net bir şekilde ortada. Gelin geçtiğimiz günlerde açıklanan tyt-ayt sınav sonuçlarına dair birkaç istatistiki veriye bakalım.

2019 matematik net ortalaması 40 soru üzerinden sadece 4,77. Yani adaylar sadece soruların % 11.92sini yanıtlayabildi. Ancak 2017 Lys sisteminde ise bu oran yüzde 19,96ydı.

2019 fizik testi sorularının(14) net ortalaması ise sadece 1,03.Yani %7,35. Bu oran 2017de %22.73tü.

2019 kimya testi sorularının(13) net ortalaması ise 0,96. Yani %6,85te kalırken 2017de bu oran% 10,23tü.

2019 edebiyat testi sorularının(24) net ortalaması ise 4,95.Yani %20,62. 2017’de ise bu oran % 38,92 ydi.

2019 tarih-2 testi sorularının(11) net ortalaması 1,98 yani %18. 2017’de ise bu oran %40,22.

2019’da sınava girenlerin sadece %39,34’ü sayısal puan türünden 180 puan barajını geçebildi. Diğer bir deyişle adayların %60,66sı sayısal puan türünde barajı geçemedi.

Bu istatistiki verileri daha da çoğaltabiliriz. Her ders bazında eski sistemle yeni sistem arasında inanılmaz derecede başarı yüzdesinin düştüğünü görmek mümkün. Takılmamız gereken noktanın bunun nedenleri olduğunu düşünüyorum. Sadece 2017 değil 2012,2015  hangi seneyi baz alırsanız alın aradaki farkı görebilirsiniz. Net ortalamalarının bu kadar düşmesinde sizce kim suçlu? Öğrencilerimiz ve aileleri mi , sistemi getirenler mi , öğretmenlerimiz mi ? Ya da bu sistemi yeterince iyi anlatamayanlarda mı ? Herkesin bu başarısızlıkta kendisine pay çıkarması gerektiğini düşünüyorum. Ancak bu yüzde bu kadar düştüğüne göre çocuklara uygun bir sistem getirmediğimiz de aşikar. Çünkü 2019’da bu ortalamaları veren nesil teog sınavlarında binlerce full çeken öğrencilerin olduğu nesildi. Aslında sorunun kaynağı da burada kendini ele veriyor az da olsa. Bu kadar kolay bir sistemle yetiştirdiğiniz öğrencileri çok daha zor , çok daha farklı bir sisteme sistemi anlatmadan alt yapısını hazırlamadan koyarsanız bu sonuçlar biraz kaçınılmaz da oluyor. Şekilci ezberci bir sistemle yetiştirilen çocukları tamamen farklı ve yorumlamaya yönelik bir sistemle test etmek bu sonuçları hazırlamak demektir. Tarlayı çapalamak için A yöntemi öğrettiğiniz ve sürekli o yöntemi kullanmalarını istediğiniz çocuklara ‘‘Durun siz şimdi B yöntemi ile bu tarlayı çapalayacaksınız’’ demek o tarlanın verimini tamamen düşürecektir b yöntemi a yönteminden çok daha iyi bir yöntem olsa bile.

Sistemin sebep olması kadar öğrencilerin neyi istediklerini bilmemesi veyahut ebeveynlerin onların isteklerine cevap vermemesi de bir etken. Birey istediği mesleği değil de istenilen mesleği yapması için bölümleri tercih ediyor. Buna en büyük sebep de ailelerin ekonomik kaygıları. Bireyin bir bölümü tercih etmeden kendisine sorması gereken soru ‘‘Ben bu mesleği yapabilecek miyim veya yaparsam ekonomik kaygılarım olacak mı? ’’ değil de  ‘‘Ben bu işi yapabilecek donanıma ve kişilik yapısına sahip miyim ? ’’ sorusudur. Bireyin bir bölümü seçerken atanma veya ekonomik kaygılar ön koşulu olmamalıdır. Aksi takdirde onu ders çalışmaya iten sebepler olmadığı gibi hayatın her alanında da işini mutsuz bir şekilde yapan bireyler ortaya çıkacaktır.

Bırakın öğrenciniz, çocuğunuz , arkadaşınız bir bölümü seçerken kendi kişilik özelliklerini ve kendi isteklerini ele alsın. Sınav sistemindeki başarısızlık kimin bilemem ama gençleri bölümünü seçerken ekonomik kaygılar ve atanma kaygıları ile baş başa bırakmak hepimizin suçu. Benim , senin , öğretmen Nihal’in , avukat Ahmet’in , berber Mehmet’in. Kısacası ülkedeki her bir bireyin. Siyasetçisinin de , vekilinin de , öğretmeninin de , doktorunun da pazarcı Ahmet Amca’nın da suçu.

Psikolog Mazlum Şeker  / Bingöl Devlet Hastanesi

İnstagram İletişim: @psikologmazlumseker

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT
Yorum Yok

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.
KÖŞE YAZARLARI

Tüm Hakları Saklıdır. Lütfen Haberleri Kopyalamayınız. Sitemizden alınıp değiştirilen haberlerden Çapakçur Gazetesi Sorumlu Değildir. Gazetemiz Haber Ajanslarına abonedir.

porno izleporno indirsikiş izle

istanbul escortşişli escort

bolu bayan escort adiyaman bayan escort aydin bayan escort agri bayan escort kirsehir bayan escort aksaray bayan escort amasya bayan escort erzurum bayan escort bartin bayan escort batman bayan escort