Eğitim Sen Bingöl Şubesi tarafından yapılan açıklamada, Milli Eğitim Bakanlığı'nın (MEB) öğretmenlerin ve eğitim bileşenlerinin görüşlerini almadan masa başında hazırladığı Öğretmenlik Mesleği Kanunu’nun geçtiğimiz yasama dönemi sonunda Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde (TBMM) görüşülmeye başlandığı ve eleştirilere rağmen kanunun ilk 22 maddesinin kabul edildiği ifade edildi.
"Öğretmenlerin Talepleri Göz Ardı Ediliyor"
Eğitim Sen, eğitimin ana bileşenlerinden biri olan öğretmenlerin taleplerine kulak tıkayan MEB'in, sürecin başından itibaren itirazları göz ardı ederek ilerlediğini belirtti. Eğitim sendikalarının ve bir milyonu aşkın öğretmenin taleplerinin görmezden gelinmesinin kabul edilemez olduğuna dikkat çekildi.
Açıklamada, Öğretmenlik Mesleği Kanunu’nun öğretmenlerin mesleki haklarını güvence altına almak yerine onları daha zor şartlar altına sürükleyecek hükümler içerdiği belirtildi. Eğitim Sen, kanuna yönelik itirazlarını şu başlıklar altında sıraladı:
- Meslek Kanunu Tanımı Yanıltıcıdır: Kanun teklifi öğretmenlik mesleğini tanımlamıyor ve meslek kanunu niteliği taşımıyor.
- Anayasa Mahkemesi Kararları Göz Ardı Edilmiştir: Daha önce iptal edilen hükümler yeniden düzenlenmeden teklife dahil edilmiştir.
- Unvan Ayrımı Kabul Edilemez: Uzman öğretmen ve başöğretmen unvanları görevde yetki farklılığı olmadan korunmuştur.
- Mesleki Güvence Yok: Sözleşmeli ve ücretli öğretmenlik gibi güvencesiz istihdam biçimleri yaygınlaştırılmaktadır.
- Milli Eğitim Akademesi’ni Kabul Etmiyoruz: Öğretmenlik diploması esastır ve MEB’in belirleyeceği bir eğitimle öğretmenlik mesleği kazanılmamalıdır.
"Meslek Kanunu, Öğretmenlerin Haklarını Görmezden Geliyor"
Ayrıca, Eğitim Sen, Öğretmenlik Mesleği Kanunu’nun öğretmenlerin haklarını ve taleplerini yok saydığını, disiplin hükümleriyle öğretmenleri baskı altına aldığını ve güvencesiz istihdam biçimlerini yaygınlaştırdığını vurguladı. Özel sektörde çalışan öğretmenlerin ücretlerinin güvence altına alınmasını ve güvenceli istihdam sağlanmasını talep etti.